söndag 20 november 2011

Lärk

Ett lärkträd är verkligen bra att ha på tomten, ur pysselsynpunkt. Tyvärr är de inte så snygga som träd, tycker jag. Tidigare hade jag två ganska stora lärkar, men den ena har blivit nedstågad. Nu återstår bara en anskrämlig som står vid brevlådan. Den är gles och ful, men jag vill inte ta ned den än.




Man kan göra mycket av lärkkottar. Sätta dem i vas inne för att få höstkänsla, göra en krans eller använda dem som dekoration tillsammans med annat.


Bredvid yttertrappan har en lärk självsått sig intill järneken. Den har bara tre år på nacken men har ändå hunnit bli ganska stor. Nu har jag äntligen bestämt mig för vart jag ska flytta den. Jag vill gärna ha en lärk på tomten men inte så synligt. När, och om, den tar sig ska jag ta bort den fula vid brevlådan. Då är det ju bra med en ersättare.


Helgen lider mot sitt slut och jag har bara virkat och virkat. Det är alster till brorsans marknad. Det är snart dags för middag och jag tänkte pigga upp mig lite med jordgubbskräm till efterrätt. Kan behövas en sådan här grå och disig novemberdag.

4 kommentarer:

Hem och Harmoni Marie sa...

Lyckost dig som har tillgång till lärkkottar, det så fint att dekorera med! :)
Hoppas du kan flytta ditt träd så du har kottarna till nästa jul.

Ha en go kväll!
Kram Marie

Marina sa...

Lärkkottar är fina tycker jag. Har inga här men plockar ibland när jag är i någon skog.

Mmm, jordgubbskräm låter gott. Här har vi ätit cupcakes på längden och tvären idag eftersom vi fick en hel del över från i går.

Kram!

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Som tur är har jag ett lärkträd.
Härliga bilder i ditt inlägg.
Naturliga dekorationer är det bästa jag vet, allt kitschigt blinkblink och trendiga prylar
få glänsa i andras hem tycker jag.
Dina kransar och allt du knåpat ihop är helt underbara,
Kram Petra B.

Millan sa...

Tror jag gillar lärkträd, de ser så skrovliga och vildvuxna ut på nåt vis det växer en hel del av dom längs vägen jag brukar gå med hundarna så jag brukar passa på att plocka kottarna nu på hösten.
Ha det gott!
Kram

Related Posts with Thumbnails