torsdag 20 september 2012

Det behövdes bara en prins

Jag vet att jag skrivit om mina järnekar tidigare, men jag är helt enkelt väldigt förtjust i dem. Som vintergröna växter står de i en klass för sig, om du frågar mig. Så blanka och snygga blad. 


Nu har de dessutom blivit ännu bättre, eftersom de fått bär. Jag har ju en buske på var sida om entrétrappan men de har aldrig burit bär tidigare. Förklaringen till det är enkel. Jag hade en Blue Princess och en Blue Maid, men ingen prins. Och för att det ska bli bär, behövs en kille. Det är precis som med havtorn till exempel. 


Därför köpte jag en Blue Prince i våras och satte honom i närheten av damerna. Och vips, så blev där bär. Tänk vad enkelt det kan vara ibland. Så nu kan jag njuta ännu lite mer av mina järnekar. 


1 kommentar:

Marina sa...

Jaha, tänk så bra det kan bli med en prins. Jag har ingen järnek men det skulle man kanske ha.

Kram

Related Posts with Thumbnails