tisdag 11 september 2012

Fullt av fina flygfän

Vilken brittsommarvärme vi har haft de två senaste dagarna! Igår kom jag hem ganska tidigt och satt i bara shorts och linne på altanen och rättade böcker. Mycket skönt. Sedan tog jag mig ett varv runt tomten och fick se en massa söta insekter som jobbade hårt. Jag tycker inte att det varit så mycket fjärilar i år men igår såg jag min favorit. Amiralen. Fjärilsdiskriminering på hög nivå. 

Till mina insekter

Hoppa, lilla hoppa
och kryp, lilla kryp!
Bugga, lilla bagge
och fly, lilla fly!

Bromsa, lilla broms!
Knottra, lilla knott! 
Syrsa, lilla syrsa
och tusen, lilla foting!

Povel Ramel

Snygg som få. Amiralen på jätteverbenan.


Humla på rosenskära...

...och på malva. 



 Runt gullriset vimlade det av bin och blomflugor. Måste finnas en biodlare här i närheten. 

Tusen tack snälla ni för alla vänliga ord och glada tillrop angående portalen! Det värmer ska ni veta. 

3 kommentarer:

Marina sa...

Många fina insekter och bilder. Ja, det har verkligen varit varmt, i synnerhet i måndags. Det riktigt slog emot när man gick ut. I morse hade vi svalt här. Bara 9 grader. Skönt det också tycker jag. Den höga höstluften.

Kram

Rosor och ruiner sa...

Woaw vilken läcker portal! Jättefin, kommer bli jättebra när häcken växt upp lite och rosorna är på plats! Sten under tror jag blir både snyggt och praktiskt! vill också ha...hm, men vart...

Hanna sa...

fina bilder.
Ha en fin helg!
Kram
Hanna

Related Posts with Thumbnails