söndag 7 oktober 2012

Rikligt belönad

Luktärtor är en av mina absoluta sommarfavoriter. Jag har satt frön varenda år sedan jag flyttade hit och varje år har jag varit besviken på blomningen. Men i år har jag blivit rikligt belönad. De har blommat sedan juli och blommar fortfarande. De vita, Royal White, och de melerade, Lilac Ripple, har varit allra mest tacksamma, medan Painted Lady har blommat sämst.  


Jag plockar in bukett efter bukett. Dessa tog jag in igår. De har blivit blekare nu på hösten och doftar lite svagare, men är fortfarande lika söta.  De matchar dessutom min tändsticksask alldeles ypperligt. Precis samma färger. 


2 kommentarer:

Marina sa...

Underbaraste underbara, dessa luktärter. Det jag lärde mig i år är att vara noga med att använda nya fröer annars gror de dåligt eller inte alls.

Kram

Fröken Fräken sa...

Åh, det känns ju som att ha sommar igen!

Related Posts with Thumbnails