onsdag 14 november 2012

Hemstickat

Jag skrev ju i förra inlägget att det här kanske skulle bli lite höstigare. Och vad kan vara mer höstigt än stickade mössor?! Fick ett litet ryck häromveckan och stickade två olika varianter. Extremt lättstickade båda två. 


Den lila gick på några timmar och den cerisea tog inte heller speciellt lång tid, men garnet räckte inte så jag fick köpa ett nystan till. Inte samma färgbad men ändå väldigt lika i nyansen. 


Jag "offrar mig", och visar två bilder av mig själv, så ni ska få se hur de ser ut på. Man känner sig inte riktigt klok när man står där framför spegeln och glor på sig själv. Grumliga och gryniga bilder också, eftersom det knappt var något dagsljus kvar. 

 


 Ha en fin kväll!  

4 kommentarer:

Jessica sa...

Va duktig du e på att sticka! Vill jag också va...

Marina sa...

Mössorna sitter jättefint på dig! Jag kan sticka, alltså jag vet hur man gör, men jag är inte så bra på det att jag gör något. Skulle inte bli jämt och snyggt.
Funderar nu på att virka en mössa och även en stor sjal som jag sett i en tidning.

Kramar

Livet på solsidan sa...

Ett fotomodellämne är vad du är. Både du och mössorna är jättefina!

Kan undras hur lång tid det skulle ta för mig att sticka en sån?! Hm. Väldigt lång tid...

Kul att se att det finns fler än jag som "slaktar" sin Deutzia.

Kram Tamara

Hanna sa...

fina mössor.Ha en fin kväll!
Kram
Hanna

Related Posts with Thumbnails