tisdag 4 februari 2014

Månadsbild ~ Februari

Det här kan mycket väl vara de dystraste månadsbilder som någonsin visats på en blogg. Idag sken solen i flera timmar men jag hann inte hem i tid för att fota då, så därför blir det gråa bilder från i söndags. 


Men även om bilderna nu är grå, så finns många blommande och färgglada planer i mitt huvud för just den här ytan. Det är buskar, träd, rabatter, marktäckare, perenner och konstruktioner av olika slag som förhoppningsvis kommer att komma till stånd i sommar. Hur ska jag kunna vänta?! Ja, i den frågan har man ju inget val. Tålamod är trädgårderarens bästa vän. 




3 kommentarer:

Malin - I min trädgård sa...

Ja du det är svårt att få till uppiggande bilder utomhus just nu. vi har inte haft turen att få sol så det är mest grått ute. MEN! Idag gick jag ut för att ta en grå bild, och då kvittrade det tom fåglar ute! Och lite töväder på det, så kändes det liiiiite som vår faktiskt. Eller åtminstone om att det finns hopp om vår någon gång i framtiden ;).

Ha det bra!

Marina sa...

Det är verkligen inte lätt att ta fina bilder nu. I morse önskade jag dock att jag haft kameran med mig för då var det så fin vit isighet på alla grenar. Händer ju inte varje dag. Men, jag hade inte kamera med mig. Med mobilen tycker jag inte det blir bra nog.
Tålamod, det tränar man både här och där. Jag har tränat mitt hårt de senaste dagarna. Hoppas jag har nytta av det i trädgården ;).
Det ska bli så spännande att följa dina planer och förändringar. Kommer bli så bra tror jag.

Kram

Livet på solsidan sa...

Näe - man hoppar inta jämfota direkt över februaris månadsbilder. Fast huvudsaken är väl att vi vet att det bara blir bättre!

Med tanke på dina storslagna planer kommer det bli attans kul att följa dina månadsbilder. Det bästa (tycker jag) med månadsbilder är att man nästa år kan blicka tillbaka och konstatera att det faktiskt kan hända mycket på ett år!

Kram Tamara

Related Posts with Thumbnails