torsdag 19 mars 2015

Lika överraskande varje år

De flesta lågstadielärare känner till en läsförståelsebok som heter Vad var det jag läste? Som trädgårdsnörd leker jag just nu Vad var det jag planterade? med mig själv. I höstas sattes i vanlig ordning en hel del lökar. Men kommer jag ihåg vad jag planterat då? Nej, verkligen inte. 


För ett tag sedan började något gult sticka upp lite här och där i irisrabatten. Det såg ut som knallgula, små tulpanknoppar och jag tänkte att det nog var någon bonuslök som jag petat ner här. Inte då. Det var ju knallgula, små irisar som tittade upp. Jag vet inte om jag tycker att de är så där supersnygga, men de har i alla fall hamnat i rätt rabatt. Alltid något. 

3 kommentarer:

Hem och Harmoni Marie sa...

Hej Karin,
Tänkte lämna en liten hälsning. Jag bloggar ju inte själv längre och är sällan inne och läser andra bloggar. Men din tittar jag in i då och då.
Så kul att se att ditt växthus kommit på plats. Förstår att du är nöjd, ser underbart ut. Härligt nu på våren att kunna sitta där inne fast man nästan är ute.

Ha det gott!
Kram Marie
PS! Jag finns numera på Instagram, om du vill följa.

Hem och Harmoni Marie sa...

Glömde ju skriva.. på Instagram heter jag: @hemochharmoni

Kram!

Charlotta sa...

Ibland blir det inte som man har tänkt, men vilka sköna "solar" du fick. :))

Related Posts with Thumbnails