tisdag 10 mars 2015

Månadsbilder ~ Mars

Februari togs slut och vips så var det 8 mars. Utan att jag hann reagera! Jag kom på i söndags att jag inte tagit några månadsbilder. Det gjorde ju inte så mycket, eftersom det var finfint fotoväder.


Efter att jag fotat dessa bilder gav jag mig på att rensa några av rabatterna. Jag hann med lila rabatten, sydplanteringen och rosenrabatten. Mycket är det redan nu liv i. Annat är lite mer svårbedömt. Jag hoppas i alla fall att det mesta av perenner och rosor har klarat sig bra denna milda vinter .


I växthuset är allt sig likt. Jag måste försöka hitta skruvar och bultar så att jag kan sätta ihop planteringsbordet. De borde finnas undanlagda i en påsen någonstans. Frågan är bara var...


Nog är det fortfarande ganska brunt på bilderna, men om en månad hoppas jag på mer grönska. 

2 kommentarer:

Nora sa...

Ja nu går tiden verkligen fort! Här har vi också vår och det är jätteskönt - hoppas vi slipper mera vinter nu!
Ditt växthus blev verkligen fint, kan tänka mig att det är skönt att sitta där inne nu:-)
Kram!

Marina sa...

Härligt med solen du fångat. Många sköna stunder väntar dig nog där i ditt växthus.

Kram

Related Posts with Thumbnails