fredag 6 mars 2015

Mer krokus

Det är inte bara under kastanjen, som jag skrev om häromdagen, som jag har satt krokus. I kanten av skuggrabatten sitter också ett gäng. Men det är inte helt vanliga krokusar utan snökrokus, crocus tommasinianus. De påminner lite om tidlösans blommor, tycker jag. 


Det ser väldigt stökigt ut i skuggrabatten, med alla nedfallna kastanjelöv, -skal och -nötter. Men ännu vill jag inte kratta bort dem. Lite skyddar de nog emot köldknäppar eller mot hagel, som det föll för några dagar sedan. 

 

I skuggrabatten sitter också den ungerska blåsippan. Kan ni skymta knopparna?! 


En riktigt skön helg önskar jag Er!

2 kommentarer:

Jord under naglarna sa...

Det ju som det som kan vara så fint tycker jag, de färgglada vårtecknen på den bruna och tråkiga marken.

Trevlig helg!

Nora sa...

Så fina dina krokusar är! Din ungerska blåsippa ser ut precis som mina gör just nu - det ryms mycket vackert i de små knopparna:-)
Kram!

Related Posts with Thumbnails