onsdag 6 maj 2015

Blomningstid

Fruktträdsblomning är bland det finaste som finns tycker jag. Mitt lilla plommonträd och min päronspaljé har blommat flera år nu, men aldrig burit någon frukt. De ska vara självfertila enligt de uppgifter jag fick när jag köpte dem men nu är jag tveksam. Plommonet, som jag inte kommer ihåg namnet på, har haft kart som sedan trillat av. Det verkar ju alltså åtminstone bli befruktat. Päronet, som är av sorten Carola, har jag läst på lite om nu och de verkar inte vara självfertila. Blir väl till att köpa ett träd till då, av annan sort. Vackra är de i alla fall båda två. 






2 kommentarer:

Nora sa...

Inget slår fruktträdsblomning i skönhet! Mitt stora, gamla körsbärsträd börjar blomma vilken dag som helst - ett av årets stora höjdpunkter!
Sista bilden i ditt inlägg är hur fin som helst!
Kram Nora

Rost och rädisor sa...

Finaste tiden när fruktträden blommar. Här har de inte riktigt kommit igång ännu.
Allt gott
Anette

Related Posts with Thumbnails