måndag 4 maj 2015

Månadsbilder ~ Maj

Hur är det möjligt att det redan är dags för månadsbilder igen?! Helt otroligt vad snabbt det går. Och våren eller framför allt grönskan har tagit sjumilakliv sedan början av april. I lördags klippte jag gräsmattan för första gången i år. Det hade jag visserligen kunnat göra tidigare men nu hade jag äntligen fixat punkteringen på framdäcket. 


En fantastiskt fin långhelg har det varit. Vädret, så mycket bättre än jag befarade när jag såg väderprognosen på tv. Inte så jättevarmt men helt perfekt för att vara ute och fixa. 


Den uppmärksamme ser att jag lagt ut plattor från växthuset till planket. De ligger ännu så länge bara ovanpå gräset. Jag testade först för att se om gången skulle gå från mitten av plattläggningen framför växthuset. Jag kom fram till att det var för svårt att få till snygga svängar. Nu ser gången helt rak ut men den är faktiskt lite böjd. Bilderna ljuger. Plattorna ser också ut att ligga jätte-tätt. Det gör de inte. Det blir nog detta alternativet till slut. Ska bara låta gräset gulna lite under, sedan ta kantskäraren, ta bort grässvålen och sänka ned plattorna. Jag vill ju kunna köra rätt över med klipparen.  


Björken har musöron, katsuran har börjat slå ut i rött men avenbokhäcken är lika grön och torr som förut. Men tittar man på nära håll, ser man att den har stora knoppar och snart slår ut. Då går det från brunt till grönt i ett huj. 

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails