tisdag 12 april 2016

Rapport från orensade rabatter

Gick en liten tur och kikade i rabatterna nu på eftermiddagen. Det är mycket som är på väg att titta upp. Och det är mycket som knappt syns eftersom jag ännu inte krattat och rensat bort alla löv och döda grenar. Jag hoppas kunna ta tag i det till helgen. Helgen som gick ägnades åt att städa och att börja ställa in saker i köket. Man kan ju tycka att städning inte ska ta hela helgen, men det krävdes en sån där flytta-på-alla-möbler-och-våttorka-minsta-lilla-grej-städning. Det har liksom inte varit någon idé tidigare men nu blev det desto mer att göra. 


Men som sagt, till helgen hoppas jag hinna runt till de rabatter som jag ännu inte ens snuddat vid. I vita rabatten blommar den vita primulan som en tok bland löv och ogräs. I pionrabatten börjar massor av knoppar att titta upp men den rabatten är en sorglig syn just nu. 



I runda rabatten lovar dessa ulltottar att det snart blommar backsippor här. Den fantastiska, mörka julrosen blommar för fullt i samma rabatt. 

2 kommentarer:

Rost och rädisor sa...

Det händer saker varje dag i trädgården nu och oavsett om man har städat eller ej så är det väldans njutbart!

Tack för kommentar hos mig. Montering när det är torrt och varmt är nog det helt rätta, men som sagt det var inte vi som valde att montera i regn och kyla mitt i vintern. Inte var det billigt heller ska du veta. Även om mannen är händig så bedömde vi att det var ett för stort projekt tidsmässigt att göra själva. Det är fler intressen som pockar på uppmärksamhet, särskilt för mannens del.

Nu har strulet fortsatt till en varmbänk och locket som de inte lyckas få ihop delarna till. Väntar på tredje leveransen delar.

Skönt att det gick bra för er i alla fall. Alltid intressant att höra vad andra har för erfarenheter.

Allt gott
/Anette

Tittis trädgård sa...

Det är härligt att bara gå runt och njuta av allt som kommer upp ur jorden. I år har jag bara plockat bort grenar och pinnar, sedan har jag lagt ut kompost och gödsel över löven. Det blir snabbt snyggt i trädgården och maskarna får sköta resten:-)
Kram Titti

Related Posts with Thumbnails