söndag 11 juli 2010

Räddade rosor

Tar en paus inomhus och skriver ett inlägg, samtidigt som jag lyssnar på Sommar med Mats Sundin. Han är, precis som jag, före detta Sollentuna-bo. Vi har faktiskt gått i samma skolor, men inte samtidigt.

Rensade lite i rabatterna på förmiddagen, medan de låg i skugga. Klippte runt en del buskar men sen blev värmen för mycket (och då fläktar det ändå rätt bra idag). Tittade till färgstarka rabatten, och nu börjar den göra skäl för namnet.

När jag började gräva grönsakslandet för några vårar sedan hittade jag flera små rosplantor mitt i det höga gräset. De blommade inte, var små och ynkliga. Jag visste inte vilken färg de skulle blomma i men jag tänkte att de säkert skulle passa i en färgstark rabatt. Det visade sig att jag hade rätt. Såhär ser de ut nu.

Har ingen aning om vad det är för sorter. Någon som har en kvalificerad gissning?

Hoppas att Ni också njuter av sommarvärmen. Kram!

1 kommentar:

Marina sa...

Ärligt talat har jag lite svårt att njuta när det är såhär pass varmt. Men idag låg vi på stranden och där var det jätteskönt med lagom fläktar och varmt i vattnet så man kunde doppa sig.

Vågar itne chansa på rosorna.

Nä, åter till fotbollen nu! Kram!

Related Posts with Thumbnails