tisdag 27 juli 2010

Tappat styrfarten

Jag vet inte vad det är, men idag känner jag mig seeeg. Egentligen borde ju den lite lägre temperaturen göra att man får ny energi, men så känns det inte just nu. Jag hoppas att jag ska få ett ryck imorgon och ta mig för något vettigt. I teorin är jag sugen på att sätta igång med min pionrabatt. I teorin, ja. Praktiken är tydligen något helt annat. Nej, tidigt i säng ikväll och nya tag imorgon.

Stockrosorna har i alla fall börjat blomma. Detta är den enda sorten jag har. Den är ju fin men jag ska absolut försöka samla på mig lite fler sorter.

De första ringblommorna är också igång. Förra året växte de i grönsakslandet. Men i år har de fått bo i färgstarka rabatten. Passar ju bra eftersom de är ganska färgstarka.

De förra ägarna lämnade kvar några oplanterade växter som troligen hade fått stå ett bra tag i sina krukor. De var i ganska bedrövligt skick men eftersom jag har svårt för att kasta växter fick de en ny chans. Det här fackelblomstret har sett helt eländigt ut varje sommar hittills, men nu har det faktiskt börjat blomma. Gör sig kanske inte så bra mot den röda väggen, men det blommar i alla fall.

Nu ska jag äta lite och se om arbetslusten sätter in sedan. Måste i vilket fall som helst ut och vattna. Det är mycket som ser hängigt ut i trädgården eftersom vi inte har fått något ordentligt regn på bra länge.

5 kommentarer:

Gela sa...

Hoppas inspirationen infinner sig. Fina stockrosor. Känner igen det där med att ej kunna slänga blommor. Ha en fin kväll/Gela

Marina sa...

Man ha rolika energi olika dagar, så är det bara. Ibland vet mna itne riktigt varför, den är bara borta. Kommer säkert tillbaka igen!

Jag ska försöka komma ihåg att fixa så du kan få fler färger av stockroserna.

Kram!

Unknown sa...

Stockrosor är så himla fint. Önskar mig några sådan fast de vill inte trivas hos mig.
Är också seg idag, tror att det är för att det är så himla MÖRKT ute.
Hoppas solen kommer tillbakak snart igen.
Ha det bra!
Camilla

Lärarbostaden i grönskan sa...

Hejsan!

känner igen det där med att ha en massa idéer, men ingen ork. ibland bara är det så där, men atck och lov kan det se helt annorlunda ut nästa dag och inspirationen vara på topp. Fina stockrosor du har:) Påminner lite om mina i färgen! Tänke särskilt på ditt önskemål om att få se dem när jag gjorde mitt nya inlägg:)

Kram Amanda

Villa Solgården sa...

Ja men vädret är ju inte förroligt! Inte konstigt att man blir försoffad, vilket gör mig stressad... det är ju så mycket man vill göra - egentligen.. :)

Jag har också rosa stockrosor, en av favoriterna i trädgården.

Hoppas livsandarna återkommer! :)

Related Posts with Thumbnails