fredag 2 juli 2010

Trista projekt som leder till något bra

De två senaste dagarna har jag tagit tag i såna där lite trista projekt. Igår flyttade jag mina två komposter. De har stått långt ner i trädgården, alldeles under stora träd. Det har gjort att de alltid har varit torra. Torra komposter fungerar inget bra. Nu är de flyttade till en bättre plats bakom förrådet. Där kan jag till och med komma åt med vattenslangen ifall det skulle behövas. Jag hoppas att de ska fungera bättre nu.
Det andra projektet var att städa, eller röja är kanske ett bättre ord, i garaget. Anledningen till att jag nu blev tvungen att ta tag i det var att min nya åkgräsklippare kom i eftermiddags. Den behövde få en egen parkeringsplats där bakom bilen och nu är det ordnat. Som vanligt blir det snöbollseffekt när man sätter igång med något. Garagestädningen fick till följd att jag blev tvungen att städa i förrådet/vedboden också. Men nu är det avklarat och det känns riktigt skönt.

Att visa trista gamla komposter eller ett sunkigt, gammalt garage kändes inte så tilltalande. Därför får det bli den här fina alliumen "Mars" som blommar så fint istället. Den var verkligen trögstartad men nu har det blommat länge. Den har passat så bra ihop med de aklejor som blommat runt omkring. De sjunger dock på sista versen nu.

Gräsklipparen då? Jo, den är skinande röd och det känns som att man swischar runt på en go-cartbana när man klipper. Ska köpa bensin imorgon och sedan ska det bli klippa av.

4 kommentarer:

Millan sa...

Jag har liknande projekt som måste ordnas med garage och vedbod men det får sparas till en regnig dag.

Marina sa...

Så är det ju ibland att man bara måste få det gjort. Torr kompost är inte kul. Vi har också slangen inom räckhåll och den behövs ibland faktiskt.

Kram o lycka till med nya klipparen!

Hem och Harmoni Marie sa...

Som sagt, det är skönt när man är klar efter en rensning, känns oftast ganska befriande att bli av med skräp och få ordning....
Lycka till med gräsklippningen...!

Kram Marie

Marie//Tekla Maräng sa...

Ja den där snöbolls effekten känner jag ju till. Skulle behöva städa mitt förråd men skulle då behöva någons som kunde hjälpa mig med att köra bort en del.
Skönt att du har fått komposterna närmare också kanske dom inte blir så torra i fortsättningen.
Kramar:)

Related Posts with Thumbnails