torsdag 20 januari 2011

Kylslaget

När ens första tanke, efter man kommit hem, är att tända en brasa i kaminen, märks det att det blivit kallare igen. Från fem plusgrader häromdagen, till en termometer som just nu visar -4,6 är skillanden ganska stor.

Inomhus värmer jag mig med fina, vita tulpaner och tända ljus. Att Sverige lyckades vinna handbollsmatchen mot Polen värmer också.

Snart helg igen, och man kanske skulle hitta på något då. Mer än att fixa härhemma, menar jag. Kram till er alla!

4 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

så skönt att komma hem och kunna tända kaminen.
Ja man kanske skall hitta på något det är ju en ledig helg som väntar.
tror det blir till att plantera om några blommor.
Ha en skön helg:)

Marina sa...

Visst värmer både gårdagens handbollsmatch och tulpaner. Här ska sättas en brasa nu så värmer snart den också.
Vår helg är ganska oplanerad så vi får se vad som händer, om det händer.

Kram o ha det bra!

Nilla Q sa...

Hej Karin!

Tack för din hälsning hos mig!
Hoppas du får en bra helg!

Kram Pernilla

Helena sa...

Hej! Jag måste bara säga att NU fattar jag din kommentar om sopiga historieberättare!!! Både Bertil och Frida tycker att jag är värsta puckot som inte fattade på en gång.
Trevlig helg!
Helena

Related Posts with Thumbnails