söndag 16 januari 2011

Primera Primula

Jaha, så har man införskaffat de första riktiga vårblommorna. Slog till på två, små söta primulor (primulas, eller vad det nu heter i plural) och en bukett vita tulpaner.
Jag tycker att primulas är söta små färgklickar. Och inte kostar de en förmögenhet heller.

Det fanns en hel massa olika färger att välja mellan. Det fick bli en rosa och en lila (som dock ser mer blå ut på bilderna).

Till våren får de säkert flytta ut i färgstarka rabatten. Om jag nu lyckas hålla liv i dem så länge.

Så var det dags för en ny arbetsvecka imorgon igen. Känns väl helt okej, även om helgerna går onödigt fort.

6 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon!

Vad härliga vår blommor!

Jag önskar dig också en

Fin Vecka!

Kramar Sirpa

Millan sa...

Vårblommor i vackra färger piggar alltid upp.

Ha det gott

Marie//Tekla Maräng sa...

Ja det är verkligen vårblommor som man kan njuta av så här års och doftar gott gör dom också.
Härliga färger du har fått tag i.
Kramar:)

Hanna sa...

Fina Primula.
Ha en fin vecka.
Kram
Hanna

Marina sa...

Primulpr gillar jag också men de hade inga fina nog när jag handlade förra veckan. Får kolla igen nästa gång.

Ha en bra vecka! Kram!

Fröken Fräken sa...

Jag tror bestämt jag behöver lite blommande blommor här hemma - utöver alla amaryllisar som fortfarande prunkar på. FÅr man inte vår ute så....

Related Posts with Thumbnails