torsdag 6 januari 2011

Snöfall och Manitoba

Här vräker snön ner utanför fönstret. Det blir väl till att skotta framåt eftermiddagen så att bilen inte är helt insnöad när jag ska till jobbet imorgon. För övrigt blir det nog mycket skidor idag. Det är ju jaktstart i Tour de Ski, och det vill jag absolut inte missa.

Igår bakade jag limpor med Manitoba Cream för första gången. Har ni testat det? Jag måste nog testa flera gånger för att kunna avgöra om det är så bra som reklamen säger. Dessa limpor blev helt okej, luftiga inuti och knapriga utanpå. Nu ska småfåglarna få lite mat innan skidorna börjar.

5 kommentarer:

Hanna sa...

Så gott brödet ser ut.
kram
Hanna

Tigris Predikantan sa...

Du suktar mig! ;)

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Idag vräker snön ner här hos oss också, det kommer att bli svårt att köra bil om ett par timmar. Plogbilarna hinner inte med. Jag älskar all snö som sätter lite lätta hinder ivägen för oss i vår vardag. Förmodligeh har jag för lite andra utmaningar i mitt liv:-) Men utsikten att kanske inte komma ut med bilen kittlar mig... och jag funderar på alternativa vägar att få maten hem....
NAturligtvis känner jag med dem som verkligen blir DRABBADE, men man kan hysa flera känslor samtidigt.
Jag tror jag skall baka lite jag med. Det blir bullar idag, jag är sugen på en bit god bulldeg:-)

Ha ett fint 2011, vi ses i rullarna här. Varmkram Hillevi

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Här har det äntligen slutat snöa, nu vill vi inte ha mer snö! Bröden ser jättegoda ut, det du använd i, vet jag inte vad det är. Men spännande och prova något nytt.
Ha en fin trettondag
Varm kram
AnnaMaria

Marina sa...

SKidor blev det en del här också idag. SOnen spelade final i fotbollscupen i stan så jag såg inte slutet på herrarnas skidor men när jag körde var det ganska klart ungefär hur det skulle bli.

Hembakat bröd är alltid gott och jag vill baka i morgon tror jag.

Just nu sitter jag och väntar på maten som de andra serverar mig idag. Skönt! Passar på att kolla lite bloggar.

Kram!

Related Posts with Thumbnails