torsdag 17 februari 2011

Detaljer

Visar några detaljbilder av mina nya köksstolsdynor idag. Det är det jag håller på att sy för tillfället. Jag är inte färdig med alla än, men det artar sig.

Alla "snoddarna" som ska användas för att knyta fast kuddarna i stolen tar längst tid att sy. Min symaskin tycker dessutom inte om när det blir för tjockt och då är det inte lätt att få dit snoddarna på dynorna.

Det kommer att bli en tidig kväll idag igen. Det var så skönt att kunna ligga och läsa länge igår, så det måste jag göra om. Snart är det helg igen och då har jag planer. Sedan är det en veckas sportlovsledighet som hägrar. Ska bli sååå skönt...

6 kommentarer:

Tina sa...

Så fint, kan tro att alla de fina kanterna tar tid. Jag tycker att det verkar så svårt med sådana.
Min maskin strular alltid på de sista sömmarna...alltid är det så.

Kram Tina

Kia sa...

HEj!

Oj, vilket jobb. Blir jätte fina och jag förstår att maskinen inte gillar det. När jag skulle sy överdrag till båtdynorna en sommar så gick nålen av hela tiden.

Ha en bra kväll!
/ Kia

Marina sa...

Ser hur bra ut som helst de där dynorna.
Visst är det härligt att ligga och läsa länge, jag gör gärna det när maken vill se fotboll på tv. Just nu läser jag "Vem är jag egentligen" av Caroline af Ugglas. Annorlunda och intressant!

Jag har inte lov riktigt hela veckan men några lediga dagar blir det.


Ha en bra fredag! Kram!

Millan sa...

Jag blir sällan färdig att lägga mig förrän det är tid att sova så det där med att ligga och läsa blir inte av hos mig, tyvärr.

Såg ditt fina brev från dina gamla elever, det måste ha känts bra.

Ha det gott under lovet!
Kram

Hanna sa...

Ha en fin helg.
Kram
Hanna

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Oj var fina stolsdynor blir.
Vårfräsch och sköna.
Kanterna imponerar verkligen.
Ha en trevlig söndags kväll.
Hälsningar, Petra B.

Related Posts with Thumbnails