måndag 14 februari 2011

Magiska stunder

Ibland händer något oväntat som fyller en med en sådan otrolig värme. När jag kom hem i eftermiddags, efter en ganska påfrestande arbetsdag, hittade jag ett stort kuvert i brevlådan. Det innehöll brev från några av mina första elever.

De började i skolan för över 12 år sedan och är nu vuxna. De berättade vad de gjort sedan de slutade i min klass, vad de gör nu och vad de drömmer om. De skrev också saker som de kommer ihåg att vi gjorde deras första skolår. Det var så många saker som de mindes och som fick mig att le. När en av dem skriver: "du har varit en förebild för mig och är det fortfarande", ja då är det svårt att hålla tårarna tillbaka. De var en sagolik klass och dess like kommer jag aldrig att få igen. Men sådana brev gör ju att man orkar kämpa vidare i skolans värld ett tag till.

Hoppas att Ni alla har haft en fin Alla Hjärtans Dag. Min blev magisk...

5 kommentarer:

Hem och Harmoni Marie sa...

Men vilket underbart brev... det förstår jag att du blev rörd och glad över. Snyft...

Önskar dig en mysig ♥ kväll!
Kram Marie

Marina sa...

Så härligt att få ett sådant brev. Särskilt när mna haft en tuff dag.

Det där i förra inlägget, känslan av att ha hunnit, den är härlig den känslan. Infinner sig då och då även här.

Kram!

Marie//Tekla Maräng sa...

Så härligt att få sådana brev.
Förstår att det måste värma bra och det kan nog behövas.
Ha det gott:O)

Jenny sa...

Hej Karin!
Men åh vilket underbart brev att få! Förstår att du blev glad och rörd:)


Kraam Jenny

Stina sa...

Så mysigt att få ett sådant brev.:-) Kram Stina

Related Posts with Thumbnails