torsdag 10 februari 2011

Just nu

Än är det mörkt på morgonen när jag äter frukost. Då är det mysigt att tända lite ljus, istället för vanliga lampor. Just nu håller jag på att göra slut på alla gamla, udda ljus. För tillfället är det ett i någon sorts oidentifierbar, petroliumblå färg. Funkar rätt så bra till den svart-grå krukan.

Den lilla pärlhyacinten blev inte alls så kraftig som jag hade hoppats på. Men så är det ibland. Den kommer ju få nytt liv ute i vita rabatten sedan, och där kanske den trivs bättre. Den rabatten dök förresten upp ur snön för några dagar sedan. Nu är det inte så mycket snö kvar här, som ni ser på bilderna. Det är bara i kohagen på andra sidan vägen, som man skymtar mitt i bilden, som det fortfarande ligger en hel del.

Det blev ett mycket senare inlägg idag, än jag planerat. Men en gammal barndomsvän, som numera bor i England, dök upp på Facebook för ovanlighetens skull. Och då var jag ju "tvungen" att chatta ett tag med henne. Nu är det därför ilfart till kudden som gäller.
Tack för att Ni fortsätter att titta in här hos mig. Kram till Er alla!

3 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

Oj vad det har töat bort hos dig.
Kom det snö på det i natt?
Härlig färg på ljuset.
Ha det gott:)

Marina sa...

Oj, som det snöar här nu. Det var inte det jag hade önskat precis. Det är så mörkt och det tycker jag det varit hela dagen nästan.

Pärlhyacinter har jag i verandan och där är de faktiskt riktigt fina.
Hoppas du får en bra helg! Kram!

Nyanser av vitt sa...

Precis så såg min vita pärlis ut också. Kul att du är med i min utlottning.
Kram Agneta

Related Posts with Thumbnails