tisdag 22 februari 2011

Nytt liv

Tulpanbuketten från förra helgen har fått leva vidare i ny form. Bladen var helt eländiga, gula och fula, men blommorna var fortfarande fina. De har därför fått flytta till små glas på tavellisten ovanför soffan.

På ömse sidor om de små vaserna finns mina mor- och farföräldrars bröllopsfoton. Mormor och morfar till höger, farmor och farfar till vänster.

Det är visserligen sportlov och snön ska väl passa då, men jag förstår inte varför det måste komma en massa ny snö. Här har det "flingat" i snart två dagar. Till helgen ska det visst bli töväder, och vad är det då för mening med nysnö?

Nu ska jag göra något så spännande som att frosta av frysen. Man får väl passa på när det är minusgrader ute.

7 kommentarer:

Tina sa...

Det var en bra idé det där med frysen..alltid någon nytta med snön då..
Tycker också att det ibland känns fel att kasta blommorna för att bladen ser tråkiga ut. Jag brukar snitta av rosorna om de nickar. Lägger dem i en skål med ljus och vatten i badrummet tex..

Må så gott, Tina

Hanna sa...

fint det blev.
kram
hanna

Marie//Tekla Maräng sa...

Så fint med dina tulpaner där på tavellisten.
Bra idé att frosta av frysen det får det bli i morgon.
Här snöar det också sedan två dygn tillbaka.
Kramar:)

Stina sa...

Söta!:-)
Kram Stina

Millan sa...

Så fint det blev med tulpanerna. Ja jag undrar detsamma som du, varför ska det tvunget snöa igen om det ändå ska töa bort till helgen.
Ha det gott!

Marina sa...

Frosta av frysen - ja, jippi! Nä, kanske inte men nödvändigt är det ju då och då.

Här har det också snöat igen, jag som faktiskt var nöjd med vintervädret för denna säsongen.

Jättefint med tulpanerna tycker jag.

Du missar väl inte friidrottsgalan ikväll?

Kram från en idrottstok till en annan!

Annika Christensen sa...

Ohh så vackert med tulpanerna det skall jag nog härma efter.
Kul om du kommer på det här hållet jag skall tipsa dig om mera efter hand.
Är jag hemma kanske jag tar emot besök men jag kan inte lova.
Kommer du till mässan i Malmö?
Om du gör det så glöm inte bloggträffen.
Ha det gott
Annika

Related Posts with Thumbnails