söndag 3 april 2011

En bit på väg

Oj, oj, oj! Aj, aj, aj! Min rygg värker och det bränner inuti händerna. Nog märks det att man har krattat den här helgen alltid. Nu är kanske en tredjedel av framsidan klar. Återstår bara resten av framsidan och under kastanjen på baksidan. Puh! Men fint blir det ju.



Har piffat lite på förstukvisten också. Jag köpte penséerna för rätt länge sedan men det har liksom inte blivit av att plantera dem. Under tiden de har stått ute i sina kassar från torget har någon liten illbatting varit där och gnagt i sig både knoppar och blad. Misstänker att det är en sork. Därför ser de lite stympade ut.


Varje år när jag ska köpa penséer så tänker jag: "i år ska jag välja någon färg som jag inte brukar ha". Och varje år slutar det med att jag har köpt några som är ljust lila. De är väl helt enkelt finast, enligt mig. I år blev det också några helvita med gult öga.


Några tete-a-tete köpte jag också. De sitter i de dina hjärtana som jag fick på födelsedagen. (Note to self: skrubba taket på förstukvisten.)



Ha en bra vecka alla fina människor därute i bloggosfären!

7 kommentarer:

Mina Gröna Tankar sa...

Kul att du hittade in till mig. För då hittade jag ju in till dej! :-))

Vi alla verkar ha värkande kroppar efter denna helgen. Härligt!

Annette

Anonym sa...

Ja, vi kan väl göra ett försök i början av påskveckan. Jag är ledig HELA veckan men vi har en hel del kalas under påskhelgen.
Tror inte att vare sig min eller din trädgård visar sig från sin bästa sida vid denna årstiden, vilken trädgård gör det, men vi kan ju ses i alla fall.

Kul notering om undertaket och himla sött piff med videkissarna.

Jobbdags!

Ha en bra dag!
Kram Marina

Unknown sa...

Visst är det makalöst svårt att välja färg på penseérna? Kan ta hur lång tid som helst att går runt och välja.....men precis som för dig, slutar det alltid med att de lila får följa med hem.
Ha det bra!
Camilla

Fröken Fräken sa...

Tänk vilken bra och gratis träning som du fick? ;-D Här är det oftast de lila penseer som ser mest ut som violer som hänger med hem. Vad jag än föresätter mig! Dock är det nog lite för tidigt här än att plantera ut något.

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Hej Karin!
Jag brukar också försöka att förvåna mig själv med nåt nytt, men det blir oftast samma här med, men i år har jag lyckats:-)

Kramkram H.
PS TAck för att du ville vara med i utlottningen, glad blirjag!

Tina sa...

Så fint du har gjort!
Får alltid en massa blåsor av krattandet. Vet inte vilken färg jag väljer på penséerna i år..

Ha det gott!

Susanne sa...

Det är vår,,,Så härligt..kram Susanne

Related Posts with Thumbnails