söndag 17 april 2011

En liten bit i taget

Sakta men säkert så blir tomten krattad. Det går bara att göra en bit i taget, annars tar jag slut helt i kroppen. Idag är det ytan framför dungen som har blivit klar till hälften, eller lite mer. Nästa år slipper jag förhoppningsvis att kratta här, eftersom jag tänker klippa "gräset" i sommar. Gräset består visserligen uteslutande av brännässlor och kirskål, men det är i alla fall grönt.


Före



Imorgon kan jag fortsätta eftersom jag har påsklov. För måste jag dock se om jag kan göra något åt min skottkärra. Det är andra året i rad som det blir punka på däcket. Ska det verkligen hålla så dåligt?!!




En glädjande upptäckt jag gjorde idag, var i krukorna under kastanjen. Där stoppade jag ner stockrosfröna som jag vann hos Marina i höstas, och nu har det börjat sticka upp små gröna blad. Så kul. Jag ska vårda dem ömt, så får vi se nästa sommar vilka färger de får. Tack Marina!



3 kommentarer:

Tina sa...

Härligt med påsklov, din dunge med vitsippor är så fin! Kontrasten mellan det gröna och vita blir så vacker på våren, tycker jag.

Ha en skön vecka och måndag!

Marina sa...

Jag får verkligen tvinga mig själv att sluta med vissa trädgårdsuppgifter för att inte vakna med ryggskott. Jag vet hur känslig rygg jag har! Men det är verkligen inte lätt. Räfsa är en sak som lätt knäcker min rygg.

Va kul att det gror hos dig. Man ser helt klart att de tär stockrosor som kommer där.

Dags för dagens arbete att starta.

Kram!

Jenny sa...

Hej Karin!
Vad duktig du varit! Kul att stockrosorna du planterade har vaknat:)

Ha en trevlig påskvecka!

Kraam Jenny

Related Posts with Thumbnails