lördag 9 april 2011

Lite brunt och grått än så länge, men snart...

Vilken härlig dag det blev idag, efter två dagar av storm. Jag har tillbringat min dag här:


Dagens projekt har alltså varit att rensa, kratta och fixa runt odlingslådorna. Lite persilja och gräslök tittar redan upp. Däremot blir jag lite orolig för min rabarber. Den syns inte till ännu. Hoppas den kommer.



Förra året satte jag en krusbärsbuske till vänster om lådorna. Den har stora, gröna knoppar nu. Roligt att den klarat vintern. De röda och svarta vinbärsbuskarna, som jag flyttade, har också överlevt. Även äppelträdet verkar må okej.


Imorgon kan det tänkas att jag tar tag i ytan framför dungen. Det finns ju massor av vitsippor där inne bland träden och de måste få synas. Framför dungen låg en enorm rishög förra året och nu är både kirkål och brännässlor på väg upp. Måste kratta av marken så jag vågar köra med gräsklipparen där sedan. Tänker inte ens försöka rensa, bara köra över eländet.


Ha en fin kväll! Vi ses imorgon.

4 kommentarer:

Olle sa...

Härligt!
Så finnt du gör det, måste komma och titta snart. Jag har också varit duktig idag i mitt land, känns på jorden som att skörden i år kommer slå alla mina rekord :)

Kram från bror.

Marina sa...

Jag har rabarber på tre olika ställen men bara en syns ännu. Tror att det beror på olika sort. Kanske så att din sort också är lite sen av sig bara.

Mitt trädgårdsland har jag inte tagit tag i ännu. Solen står lite för lågt ännu för att den ska nå över hustaket dit, den kommer över först på eftermiddagen. Om en vecka eller två har det hunnit bli bättre och då tar jag tag i odlingslådor mm.

Nu ska jag en sväng till Eko för att fixa en present och sen blir det lite småpyssel (trodde jag ju i går också!) eftersom jag hade lite feber i går kväll.
Tydligen har Ottoglasskiosken öppnat så vi ska nog äta glass idag.

Vi får väl se när dagen är slut vad som hände.

Kram!

Marie//Tekla Maräng sa...

Så fint ställe och så harmoniskt intryck det ger.
Håller tummarna för att rabarbern skall komma fram.
Ha det gott:)

Tina sa...

Jag har ingen rabarber, får nog skaffa det..
Rabatterna är jättefina, lådor är inte dumt.

Kram på dig i solen1

Related Posts with Thumbnails