onsdag 20 april 2011

Just nu

Sötast just nu? Utan tvekan den lilla, vita backsippan. I alla fall här hos mig. Så ullig och gullig. Bli inte förvånade om det dyker upp fler bilder på den, vad det lider.





Mycket tid har tillbringats i pionrabatten idag. Jag har nämligen införskaffat ett antal pioner till, och de har kommit i jorden idag. Dessutom verkar det som att min misströstan återigen har gett resultat. Det sticker nämligen upp en liten "arm" ur jorden där jag planterade en buskpionstickling i höstas. Buskpion var åtminstone det som farbrorn på Bäckaskogsmarknaden kallade den för, men jag är tveksam. Den får nog bara heta Bäckaskogspionen hädanefter, så får tiden utvisa vad det är.



Eventuellt är min lilla, lilla svavelpion på väg upp ur marken också. Men den är så liten att det inte ens är värt att fota. Kan man kalla sig för en äkta nörd när man gläds åt en två centimeter liten, blek sak som sticker upp ur marken?! Jag tror nästan det...


4 kommentarer:

Tina sa...

Det kan man säkert men en trädgårdsintresserad sådan, det är ju inte fel!
Svavelpion låter intressant, vad kan det vara för färg på den tro?!

Önskar dig en härlig och solig Påskhelg!

Må så gott! /Tina

Millan sa...

Jag köpte en busk/trädpion troligen av samme man som du för en två tre år sedan och nu äntligen ser man hopp den är nog minst 40 cm. Så ge inte upp.

Ha det gott
Kram

Marina sa...

Ibland är det verkligen lönande att ha rejält mycket tålamod i trädgården. Jag har flera exempel på växter jag trott var döda men nej då...
Shirley Temple skrev du om och den gillar jag också. Har ett ex som växer till sig lite o lite för varje år.
I förrgår flyttade jag en vit pion och jag hoppas den inte blev allt för sur på mig för det.

Ses vi i kväll på Blåkulla?
Kram!

Fröken Fräken sa...

Här har jag inte ägnat mig så mycket åt växtligheten utomhus (helt enkelt för att det fortfarande är för kallt utomhus å natten) men jag har åtminstone städat på balkongen så snart kanske några penseer kan komma på plats!

Ja, mina stackars ekplantor... tyvärr klarade de inte av hösten utan skrumpnade ihop och dog... :-(

Related Posts with Thumbnails