söndag 5 juni 2011

Dagar som de här...

... vill man inte gärna sitta inne vid datorn. Därför duggar heller inte inläggen så tätt. Har tillbringat i stort all tid i trädgården, men i fredags var jag iväg till Skånes nordvästra del. Där har det varit trädgårdsrunda i helgen.



Det var några fina trädgårdar som fick besök, och sedan fikade vi hos "Flickorna på Skäret" på Kullen-halvön. Gott förstås och charmigt värre. Det var mycket folk som fikade i trädgården men ingen trängsel för det.



Himlen var så otroligt blå där ute vid havet. Lite djur betade nedanför kaffestugan.



På vägen hem stannade vi till hos Lydia i Krika, och tittade in i hennes gulliga lilla butik Trädgårdsdrömmar. Där köpte jag lite smått och gott men det visar jag en annan dag. Istället måste jag visa de två pionerna som blommar i pionrabatten just nu.



Det är den nyplanterade Nymphe som blommar och en lite mer vanlig luktpion. En blomma på varje är kanske inte så mycket, men jag är förvånad att de blommar alls eftersom de är så nya.


Nu ska jag förbereda lite inför morgondagen.


2 kommentarer:

Marina sa...

Åh, jag vill ha enkelblommande pioner. Så fina!

Kram!

Felix sa...

Vacker färg på den mörkröda pionen! Här har pionerna bara knoppar än så länge.

Sommarhälsningar
Elisabet

Related Posts with Thumbnails