söndag 19 juni 2011

Digitalis

Vädret har varit lurigt idag. Sol och skurar, varmt och kallt. Då får man anpassa sina aktiviteter därefter. Därför har jag rensat och fixat lite ute, bakat och ägnat mig åt stryktvätten inne.


Ute vid altanen är det mycket som är på gång. Allt känns väldigt stort och frodigt i år. Extra glad är jag för mina fingerborgsblommor. De kommer ursrungligen från en rosa planta. Nu finns det vita, mörk och ljusrosa varianter.











Imorgon är det den första riktiga dagen på sommarlovet. Då blir det säkerligen gräsklippning igen.



5 kommentarer:

Marina sa...

Ser frodigt och fint ut hos dig.
VI har nog haft samma väder idag låter det som. Jag har mestadels varit ute och när skurarna kom gick jag in i Lugnet.

Kram!

Målargården sa...

Hej Karin! Tack för din kommentar hos mig och att du kikar in. Alltid lika roligt att få höra av de som hälsar på. Fin blogg du har. Trädgård, det gillar jag. Skall kika runt lite mer när tiden finns. Nu är det en massa som skall förberredas inför midsommar. Gillar du Dalarna och dräkter så kanske du skall kika in på den andra bloggen som jag jobbar med...för vår by. www.nusnasby.blogspot.com. Sen kommer även en hemsida för vår by inom kort. Info finns på bloggen.

Ha en trevlig midsommar där nere i södern/ Eva-Mari

Johanna Stålros sa...

Måste bara säga efter att ha kikat runt här på din blogg lite- vilken tur du har haft, så många fina priser!!! Jag har aldrig vunnit något...Fin trädgård du har. Kram Johanna

skapa och inreda sa...

Det ser så härligt ut i din fina trädgård :)

Livet på Vestergård sa...

Jag har planterat fingerborgsblommor i min rabatt i sommar. Väntar bara på blommorna nu :)

Related Posts with Thumbnails