söndag 12 juni 2011

Väntar

Hoppas ni har haft en fin pingsthelg. Min har varit bra, även om jag i ärlighetens namn inte tagit mig för speciellt mycket. Går liksom bara och väntar på att en ny vecka ska ta sin början. Min sista arbetsvecka på ett bra tag. Imorgon är det sista riktiga skoldagen, på tisdag är det skolavslutning och sedan följer några dagar med utvärdering, beställningar och andra förberedelser inför höstterminen.



Mitt löjtnantshjärta blommar så fint nu. Sent kan tyckas, men det har sin förklaring. Det fanns en hel drös knoppar för flera, flera veckor sedan. De var precis redo att slå ut. Då kom frosten. Alla grenar vek sig och jag fick klippa ner plantan rejält. Nu har den alltså kommit in i andra andningen.


På iriskullen blommar massor av irisar. Det är fortfarande bara den här vanliga sorten. Nästa år hoppas jag på några andra varianter, eftersom jag har satt det i år.

3 kommentarer:

Tina sa...

Veckan innan semestern kan vara så seg! En evighetsväntan...
Ni har alltså haft en köldknäpp? Det var ganska kyligt i början av förra veckan även hos mig.

Ha en bra avslutning på jobbet!

Smultronbo sa...

Hej Karin!

Vackra bilder! Ha en härlig skolavslutning på tisdag.

Jag lottar ut en kotavla på Smultronbo, kom gärna förbi om du vill:-)

Kram Camilla

Marina sa...

Skolan jag jobbar på slutade i fredags så idag och tom. torsdag jobbar jag tillsammans med kursledaren med lite av varje. Schema, reflektion, nya planer, komihåg listor mm mm...
I morgon slutar Erica och Oscar sina skolor och det ska bli skönt.

Så tappra dina löjtnantshjärtan är som kom igen så fint.

Kram!

Related Posts with Thumbnails