tisdag 21 juni 2011

Tidigare, Större, Bättre

De första blommorna på min potatis har redan blommat över. Det kan ju bara betyda en sak...



...det kommer att bli egen nypotatis på midsommarafton! Det är första gången som jag har lyckats få potatis så tidigt. Men så känns det också som att allt är väldigt tidigt i år. Men utan att det går för fort.


Det är mycket som blommar länge och rikligt i år. Flädern till exempel, är helt översållad av blommor. Riktigt stora blommor dessutom. Men dem ska jag inte plocka nu. Jag föredrar den flädersaft man kan göra av bären. Det betyder dessutom att jag kan njuta av blomningen fullt ut.


1 kommentar:

Marina sa...

Visst blommar det mesta tidigt. Här har ringblommorna slagit ut idag och inte brukar man väl ha dem till midsommar???

Kram!

Related Posts with Thumbnails