lördag 15 oktober 2011

Hög luft och strålande sol

Kikar in för att önska Er en fin lördagskväll.


Idag har det varit en underbart strålande höstdag, med sol från klarblå himmel och hög luft. Det var ganska många minusgrader i natt och det har tagit ut sin rätt på diverse växter. Krassen har gett upp helt och det var mer än dags för att ta in fuchsior och pelargoner i källaren. Jag skördade dessutom den sista bladpersiljan. Nu lär jag få tillbringa resten av kvällen med att plocka och frysa in den.

HA DET GOTT!

6 kommentarer:

Susanne sa...

Önskar en skön kväll,,kram

Marina sa...

Persilja har vi gott om här också men av den krusiga sorten. Den står kvar där ute och jag hoppas den klarar sig ett tag till. Den brukar det.

Ha en skön kväll!
Kram!

Hem och Harmoni Marie sa...

Ha en skön kväll!

För min del blev det också lite trädgårdstid idag.. satte mängder med tulpanlökar och krokus. Dock var det tung lerjord så jag hoppas de klarar sig.

Kram!

Nyanser av vitt sa...

Visst är det underbart ute när hösten är som den är just nu. Tack Karin för dina rara ord om tomtetegelpannorna och visst är det så att lite skuggor gör susen.
Ha en fin söndag.
Kram Agneta

Fröken Grön sa...

Bara solen tittar fram så kan man stå ut med höstkylan.
Jag har kopplat bort trädgården mentalt för i år, även om det fortfarande finns en och annan sak som borde göras. Jag har till exempel inte fått ner mina vitlökar än, så det måste jag nog fixa idag.
Hoppas du har en riktigt skön söndag!
/Anna-Karin

Trädgården på Höjden... sa...

Tack för din skarpa blick som upptäckte felstavningen i min header. Nu har jag ändrat!

Hoppas du har haft en fin helg.

Hälsar Åsa

Related Posts with Thumbnails