söndag 30 oktober 2011

Husmorssöndag

En gråruggig söndag som den här passar det att ägna sig åt lite husmorssysslor. Därför har jag bakat limpor, strukit dukar och stickat sockor. Borde ha kokat fläsklägg eller något liknande också, men det har jag inte. Någon måtta på husmoderligheten får det ju vara.



Jag bakade Farinlimpor den här gången. De är enkla att lyckas med och blir fyra stora bröd. Praktiskt att ha flera limpor att frysa in.


Sockorna började jag med för länge sedan, men de har blivit liggande. Det är ett par grå "skrynkelsockor". Nu har jag bara tån kvar på den första.


När jag började sticka dem i mars (här) gjorde jag dem för stora, så därför har jag repat upp dem och börjat om igen. Nu blir de bra, tror jag.


Den här veckan jobbar jag två dagar. Det är studiedagar med lite blandat innehåll. Barnen är ju lediga hela veckan. Det kan de behöva nu när vi kommit halvvägs på terminen.

3 kommentarer:

Hanna sa...

Så gott brödet ser ut.
Kram
Hanna

Marina sa...

Här har det också bakats idag. Jag bakade bröd och Oscar bakade muffins med dumlekolor i. Vi ska prova dem nu. Tur att jag varit på Zumba för det brukar bli en hel del fika här när det är lov. Det är så mysigt.

Jag jobbar också två dagar nu, eller jobbar o jobbar, det är utbildning mest.

Kram!

Hanna sa...

Ha en fin vecka.
Kram
HAnna

Related Posts with Thumbnails