onsdag 12 oktober 2011

Säsongens sista spadtag?

Ja, det kommer nog inte bli några fler stora projekt i trädgården i år. Det får vänta till våren. Lite har jag ju förstås kvar att fixa, men inget stort. De sista spadtagen för i år, togs igår.



Mellan husknuten och förrådet har jag tänkt mig en ligusterhäck som avskärmning. Ni vet, skapa lite rumskänsla i trägården. Hittills har jag bara satt sex plantor, men det ska bli fler i vår förstås. Mitt i häcken kommer det förstås bli en öppning, och kanske en "portal" av något slag. Ni anar kanske en liten pinne till vänster om den sista plantan. Den markerar öppningen.


Jag vill dela av lite eftersom trädgården hittills mest bestått av en enorm gräsyta utan slut. Insynen från vägen är dessutom total. Inte för att jag har så mycket att dölja, men jag vill hellre att man kan ana att det finns något där bakom, än att man ser allt direkt.


På bilderna ovan och under kan ni se hur häcken är tänkt att böja sig mellan hus och förråd.


HA EN FORTSATT FIN VECKA!

3 kommentarer:

Trädgården på Höjden... sa...

Låter som en bra idé med ligusterhäcken så att inte hela trädgården "avslöjar" sig på en gång.

Hälsar Åsa

Marina sa...

Det där ser riktigt lovande ut och jag kan förmoda att du längtar lite till nästa säsong redan, eller? För att se hur allt blir menar jag.

Här har vi jobbat i många år med att få till rumskänslan och i år fick vi till det lite till med nya pergolan och ligusterhäcken (av egna sticklingar) i anslutning. Ser fram emot att se hur det tar sig ut till nästa år.

Kram!

Anna Vattenkanna sa...

Det kommer att göra susen. Häckar är verkligen bra väggar i trädgården!

Kram Anna Vattenkanna

Related Posts with Thumbnails