lördag 8 oktober 2011

Löklycka

Äntligen kan jag göra inlägget som jag tänkte göra redan i torsdags. Då var min dator och internet inte alls samarbetsvilliga. Nu verkar det ha rättat till sig lite.


I början av veckan var det fortfarande ganska varmt och i tisdags passade jag på att peta ner lite tulpanlökar i jorden. Jag beställde dem från Botaniska Världen. Gillar att de levereras i vita och bruna papperspåsar. Det känns lite mer genuint på något sätt.


Lökarna har jag stoppat ner lite huller om buller i lila rabatten vid fruktträdgården och i trekammarrabatten. Det är förstås olika lila lökvarianter i den ena rabatten och rosa i den andra. Nu återstår bara att vänta till våren. Det blir så spännande att se hur de kommer att se ut då.

HA EN FORTSATT SKÖN LÖRDAGKVÄLL!

9 kommentarer:

Marina sa...

Lökar är man ju så glad åt när våren kommer. Jag har fyllt på där jag saknade i våras. Tur att man antecknar!

Ha en skön kväll.

Kram!

Fröken Grön sa...

Ja, tulpaner kan man verkligen inte ha för många av!
Jag brukar beställa från LIlla Fiskaregatan i Lund, men i år har jag bestämt mig för att hoppa över nyplantering.

Låter hursomhelst spännande med en lila rabatt, - ska bli kul att se bilder på hela härligheten i vår!

Ha en fortsatt fin helg!
/Anna-Karin

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Lökar är bara så kul, det kommer att bli kanonfint till våren!

Ullis sa...

Härligt med lökar! Jag har några kvar som jag tänkte försöka få ner i jorden i morgon. Vilken fin blogg du har!
Ullis

Jenny sa...

Hej Karin!
Vad härligt med tulpaner till våren!

Kul att Amanda F kommer från din by! Hon är verkligen duktig, har riktig star quality tycker jag:)

Ha en skön söndag!

Kraam Jenny

Anna Vattenkanna sa...

Det ska bli roligt att få se resultatet nästa vår.

Kram Anna Vattenkanna

Hanna sa...

Ha en fortsatt bra söndag!
Kram
Hanna

Livet på solsidan sa...

Kollade in Botaniska Världen och där fanns en ju hel del! Får nog göra en beställning. Tack för tipset :)

Attans att plåtslagaren inte vill göra reklam för sig. Vet att det är svårt att få tag i corteneplåt (den rostiga) och att den är hutlöst dyr, men jag jagar vidare...


Hälsar Tamara

Sjöboden sa...

Då är det bara att vänta till våren :) Men med tanke på hur fort tiden går nu för tiden är den här i ett nafs :-)

kram

Related Posts with Thumbnails