söndag 2 oktober 2011

Konsten att fixa plåtar till rabatterna

När jag läste om hur Charlotte med bloggen Trädgårdsflow hade beställt plåtkanter till sina rabatter, tänkte jag att det skulle jag också göra till mina nya rabatter. Lättare sagt än gjort, visade det sig. Det finns liksom inga riktiga plåtslagare här i närheten. Den ena plåtfirman hade inte plåtar av sorten som rostar, bara sådana till fönsterbleck.



Hos den andra firman sa de att de vanligtvis beställde plåt i ton och inte kilo. Men de kunde göra ett undantag. De kunde inte göra omslag som Charlotte sa att hennes plåtar hade, men de kunde i alla fall klippa till dem i längder. De var väldigt snälla och tillmötesgående, men sa uttryckligen att jag inte skulle göra "reklam" för dem eftersom mina plåtar var ett undantag.


Det blev i alla fall plåt i två olika bredder, 10cm och 20cm. Nu är de flesta på plats runt rabatterna vid fruktträdgården och trekammarrabatten. Jag har fortfarande längder kvar men de får vänta till en annan rabatt.



Det har varit en härlig helg. Riktigt sommarväder. Imorgon slutar jag tidigt och då ska jag njuta av mina nyplanterade rabatter, och kanske äntligen fixa mina blomlådor vid förstukvisten.

1 kommentar:

Anna Vattenkanna sa...

Gulligt av dina plåtisar att de fixade detta - trots att de inte brukar göra sånt jobb. Fint blev det!

Kram Anna Vattenkanna

Related Posts with Thumbnails