måndag 12 mars 2012

En utmaning för er allra livligaste fantasi

Trots att vi haft strålande sol de två senaste dagarna, bjuder jag på årtiondets tristaste bilder. De föreställer min synnerligen gråa infart. Den har dessutom blivit ännu värre nu, eftersom en grävskopa var här förra veckan för att åtgärda min krånglande dränering. 


Men denna röra har skapat nya idéer för gårdsplanen. Förstås. (För jag har ju inte nog med projekt som väntar på att genomföras i sommar!) Jag funderar på att minska ner den "grusade" ytan framför garaget. Tänk er en båge från garageportens högra sida, gräs och trampstenar hitom bågen och grus bortom. 


En till båge från garagets vänstra sida fram till grinden. Mellan den bågen och soptunnan vid lindarna, ett stenparti. Jorden där är ändå under all kritik, stenig och torr. Från den vänstra grinden ska grusplanen fortsätta runt, ungefär där ni ser däckspår i sanden. Till vänster om grinden och grusplanen finns pionrabatten (och tre miljarder mullvadshögar!). Igår kapade jag ner det "häckimiterande" buskaget bakom stenen vid pionrabatten. Hoppas att det växer till sig och blir lite mer häcklikt. Just nu finns inget som helst insynsskydd.


Det här var en utmaning för er inlevelseförmåga kan jag tro. Inte lätt att föreställa sig en plats som man inte sett i verkligheten. Jag kan ju knappt förstå själv!

PS. Jag försökte rita in mina tankar på bilderna, men jag har inget vettigt ritprogram så det gick åt skogen. 

4 kommentarer:

Ninne sa...

Det blir säkert fint - när du väl får hand om det!!
Längta måste man o den "andra" sidan har du ju såå fin!!
Vårkram Ninne

Marina sa...

Det ser verkligen ut som en yta där det skulle kunna hända mycket spännande. Vilka möjligheter.
Jag är ju mycket för väggar och insyns/utsynsskydd så jag tänker häckar, plank, buskage, pergolaliknande, klängväxter...men som sagt det är ju för att jag så gärna "boar" in mig. Alla har inte det behovet.
Portaler låter bra och i eller vid dem kan man ha många olika växter om man vill. Rosor, vin, klematis, kaprifol...Stenparti låter ju perfekt där jorden ändå är klen.

Kram o lycka till!

Lev Vackert sa...

Lördagen den 19/5 från kl 12.00 Blir det äntligen av!

Vår första bloggträff i Lev Vackert Huset! Vi hoppas att så många av er som möjligt kan komma och träffas! ÅÅÅHHHH så skoj!

Föranmälan ska göras tillvitromantik@gmail.com samt en förskottsbetalnings ska göras i samband med anmälan. Detta så att vi kan bjuda på god Kycklingssallad, kaffe, dryck och kaka. Kostnad 135:- Vi håller stängt på övervåningen av huset så att vi till en början kan lära känna varandra där och ha lite lotteri och liknande. Vi kommer också kort presentera hur det gick till när vi förverkligade vår dröm om böckerna och butiken. Sen är det givetvis fritt att röra sig i butiken. För er som kanske vill sova kvar finns bra möjligheter bara ett stenkast bort. Se under Fliken Om Kristinehamn på www.levvackert.se Kram Petra www.romantiskahem.blogspot.com och Ingela Broling www.inspirationivitt.blogspot.com

Livet på solsidan sa...

Oj, det är ingen liten yta att fylla upp! Men som Marina skrev - vilka möjligheter...

Tycker dina idéer låter hur bra som helst. Sten/grus är en favorit här så det tycker jag absolut du ska satsa på!

Lycka till vad det än blir för lösning! Du har ju hela sommaren på dig ;)

Kram

Related Posts with Thumbnails