lördag 3 mars 2012

Bildsvep

Tänkte visa en serie bilder från tomtens högsta punkt. Jag visar ju inte så ofta helhetsbilder, det blir mest närbilder. Här står jag i det sydöstra hörnet av tomten, uppe i backen. Till vänster är det ett fält som bonden brukar slå några gånger varje sommar. Även bakom ryggen har jag ett fält. Tomtgränsen går till vänster om bildkanten. 


"Stora vägen" går bortom huset och min lilla väg går mellan mitt garage och grannens vita hus. Ytan med allt torrt gräs har jag i nuläget inga som helst planer för. Det är en så stor yta att det nästan känns oöverstigligt att kunna göra något vettigt av den. 


Fortsätter man svepa med blicken åt höger så ser man vitsippsdungen. Där har jag däremot några små planer som ska genomföras i vår/sommar. Det skulle behöva gallras eftersom det finns en hel del sälgar som sett bättre dagar, men då behövs en motorsåg. 


Tomtgränsen åt öster går mellan björkarna och slånbuskaget, i samma riktning som elledningarna. Ja, nu har ni fått se lite mer av min trädgård som ni inte fått se tidigare.


Hoppas att morgondagen blir lika fin som den här dagen har varit. Då ska jag visa er ett vårtecken som jag blev så glad när jag upptäckte idag. Oj, vilken cliffhanger...

6 kommentarer:

Hem och Harmoni Marie sa...

Kul att se helheten! Du har en väldans stor tomt så jag förstår att du inte kan ha planer för allt. Bättre att ta lite i taget.

Och svart tror jag bli kanon på planket!
Ser fram emot att se hur det blir sen i vår/sommar.

Ha en skön fortsättning på helgen!
Kram Marie

Marina sa...

Alltid kul att se helhetsfoto tycker jag. Du har så stort! VI satt idag och drömde om att äga tomten bredvid oss. Där är bara en gräsbevuxen kulle och ett gammalt hus, typ vagnhus eller vad det kan ha varit. Den tomtbiten lär definitivt inte vara till salu så vi slutade drömma om just det igen.

Jag hoppas också på fint väder även i morgon. Vill hinna vara ute på förmiddagen men sen ska jag på musikal.

Kram!

Anna Vattenkanna sa...

Trevligt med panoramavyer!

Kram

Fröken Grön sa...

Så härligt du bor! Men jag förstår att det kan kännas oöverstigligt att ta sig an all den tomten. Vi har bara 1500 kvm och tycker det är mycket... Men man får väl ta lite då och då, och allt behöver ju faktiskt inte vara så organiserat heller.
Nu håller vi tummarna för solsken imorgon, så att man kan vara ute!
/Anna-Karin

Livet på solsidan sa...

Oj, det är inga små ägor du har i dina ägor :) Och en fin idé att visa en panoramavy.

Har förstått att du gillar skidor så jag antar att du, som jag, kollar Vasaloppet? Fast du är kanske hellre är ute och letar vårtecken?

Ha det bra!
Kram Tamara

mitt gröna hjärta sa...

Hej Karin, tittar in för att önska en skön söndag och hoppas du hittar många härliga vårtecken, nu känns det att våren är på G och det börjar klia i fingrarna!

Related Posts with Thumbnails