onsdag 29 februari 2012

Nu har jag bestämt mig

Jag har klurat länge och väl på hur jag ska måla planket runt fruktträdgården. Nu har jag bestämt mig.  Det kommer att bli svart. Det ska målas med Falu Röd Svartfärg någon gång i vår eller sommar. 


Anledningarna till att jag slutligen bestämde mig för svart är egentligen flera. Dels så tror jag att rabatterna framför, som ska gå i lila/blå och silver, kommer att göra sig bra emot svart bakgrund. Svart blir en färg som får "knyta ihop", eftersom jag har svart hustak och dessutom har tänkt måla om garage- och förrådsdörrarna i svart. Jag inbillar mig dessutom att svart kommer göra mikroklimatet ännu varmare och gosigare inne i fruktträdgården. 


På baksidan av högplanket, mot kastanjen, kommer det att bli en skuggrabatt. Där har jag inte tänkt ut något  färgtema, det blir helt enkelt "skugga" som den gemensamma nämnaren. Man får väl hoppas att päronspaljen och vinrankorna på andra sidan kommer att trivas mot en svart vägg också. 


Skönt att ha bestämt sig. Även om det dröjer innan jag kan sätta igång med målningen. 

5 kommentarer:

Anna Vattenkanna sa...

Ett toppenbeslut! Det kommer att bli sååå snyggt...

Kram

Fröken Grön sa...

Tror också att svart blir toppen. Klokt att du tar hänsyn inte bara till vad du ska plantera utan också till huset.

Må så gott!
/Anna-Karin

Livet på solsidan sa...

Riktigt fint kommer det att bli! Svart tror jag också kommer göra sig bra mot grönskan. Nu har du lite målande att se fram emot :)

Kram Tamara

Millan sa...

Svart blir nog riktigt snyggt!
Kram

Marina sa...

Det kan nog bli riktigt snyggt tror jag. Snyggt om det matchar lite lagom och dessutom har du ju så stort (hoppas att få se HUR stor under säsongen!) så det gör sig nog bra med en del rejält färg.

Missa inte att Solhaga återöppnar i morgon.

Kram!

Related Posts with Thumbnails