söndag 26 februari 2012

Såhär blev den

Nu kommer det äntligen bilder på hela bokhyllan. Såhär blev den. Ja, det saknas en liten list i överkant, men det är ju bara en bagatell. Det blev alltså hylla längs hela väggen eftersom den inte annars går att utnyttja till något vettigt. Det går inte att ha för "utstickande" möbler eftersom man då skulle behöva väja för dem på väg mellan trappan och sovrummet. Då blev bokhyllan ett perfekt alternativ. 


Vid hyllans vänstra ände fanns förut ett litet staket. Det blev som en supersmal balkong där det inte ens gick att dammsuga på ett vettigt sätt. Nu ser det nästan ut som att hyllan svävar ovanför trappan. 


Jag tycker att jag har hyfsat många böcker men det blev ändå elva tomma hyllor. Det går ju bra att fylla dem med lite annat ditt och datt tills de fylls på med fler böcker. 


Nu ska ni få vila från mitt tjat om bokhyllan ett tag. Jag är så nöjd med resultatet och det kommer att komma fler bilder från rummet när det är helt klart. Det finns en hel del före-och-efter-bilder att visa. Jag har nästan glömt hur hemskt rummet såg ut tidigare. 


Sportlovet är över och det är dags för en ny arbetsvecka. 

Kram!

6 kommentarer:

Mina Gröna Tankar sa...

Hoppas att du placerar böckerna du inte läser så ofta längst till vänster. Annars blir jag nervös att du ska klättra där över trappen och hämta......

Ulrika sa...

Vad snyggt!
Det brukar ju inte vara något stort problem att fylla en bokhylla. Inte hos mig i alla fall. Till en "bokoman" kommer böckerna av sig själv. Ibland till och med i flock.
//Ulrika

Trädgården på Höjden... sa...

Och nöjd ska du verkligen vara. Vilket fint jobb du gjort och så bra det blev. Du behöver nog inte vara orolig att det är mycket luft i hyllan. Det brukar lösa sig ganska fort det där med ledigt utrymme ;-)

Hälsar Åsa

Helena sa...

Vad fint det blev, Karin! Det är så fint med möbler som är anpassade efter rummet. Vår pockethylla kommer inom kort att vara på plats den också... Kram!

Marina sa...

Mycket fin blev den, hyllan din!

Bra jobbat minsann.

Kram

Livet på solsidan sa...

Supernöjd ska du vara för så fin bokhyllan blev! Hipp hipp vad duktig du är. Skulle tro att du fyller upp de tommar hyllplanen fortare än du anar.

Så tråkigt att någon gnagt på rosorna och hortensian. Förstår att du blir ledsen :( Far din verkar ju vara händig. Kanske kan han bygga nåt "osynligt" som håller (o)djuren borta.... ;)

Kram Tamara

Related Posts with Thumbnails