tisdag 7 februari 2012

Istället för semlor...

 ...får mina kollegor Aprikos- och kokosgömmor till konferensfikat imorgon. Jag gillar ju inte semlor men dessa vetedegsbullar med fyllning är supergoda enligt mig. Bakade dem igår kväll och fotade i lampljus (därav de mörka bilderna)


Till fredagsfikat blir det något annat. Jag kanske visar det också. Och javisst, vi har fika två gånger i veckan på jobbet. Det är dessutom nästan alltid hembakat. Det är sannerligen ingen bantningskur att arbeta på min skola!


Imorgon blir det dessutom en lååång dag på jobbet. Möte på morgonen, konferens på eftermiddagen och föreställning med klassen på kvällen. Det ska i alla fall bli roligt att visa upp vår Lennart Hellsing-föreställning för föräldrar och syskon. Vi har övat hela terminen hittills. 


Vi hörs! 

8 kommentarer:

Hem och Harmoni Marie sa...

Mums, det ser gott ut!
Lycka till med föreläsningen.

Kram Marie

Hem och Harmoni Marie sa...

Föreställningen menade jag :)

Trädgården på Höjden... sa...

Vilken smarrig fika....

Mums! Hälsar Åsa

Marina sa...

Ser så goda ut!
Här om veckan hade jag fika med mig till jobbet eftersom jag fyllt år. Visst, många tog tacksamt men vissa tittade, tyckte det såg gott ut, klappade sig på magen och hoppade över kakan. Då vill jag säga att vi inte har kakor ofta på mitt jobb. Inte alls! Ingen går väl vara sig upp eller ner något märkbart pga av EN skiva rulltårta med hallon, lemoncurd o lite grädde i???
Förmodar att du då inte heller behöver lyssna på dietsnack hela lunchen heller?
Hoppas dina arbetskamrater uppskattar bullarna och att allt annat går bra med föreställning mm.

Kram!

Jenny sa...

Hej Karin!
Vad smarriga de ser ut!

Hoppas föreställningen ikväll går bra!


kraam Jenny

Fröken Grön sa...

Lennart Hellsing, minsann! Vet du, min farmors storasyster var hans barnflicka en gång i tiden, när han bara var runt 2-3 år. En gång var min farmor där och hälsade på och gjorde stora ögon över alla fina saker han hade, fast han var så liten. I smyg nöp hon honom hårt i rumpan, så att han började gråta. Nästan kändispoäng på det, va? =)

Hoppas föreställningen går bra!
Må gott!
/Anna-Karin

Livet på solsidan sa...

Hur kan man inte gilla semlor?!? Mycket märkligt tycker jag som ääälskar semlor ;)

Fast jag tror säkert dina gömmor är minst lika goda. De ser iaf supergoda ut!

Kram Tamara

Carolina sa...

Åh jag älskar semlor, men fuskar inte utan väntar till fetisdagen den 21:a. Men dom bullarna ser också goda ut. Ha det gott!
Kram Carolina

Related Posts with Thumbnails