tisdag 14 februari 2012

Kärleksfull återvinning

Alla hjärtans dag är kanske inte en dag som jag firar sådär värst mycket. Jag menar, varför ska man fira ett gammalt helgon som dog år 270? Men några små geléhjärtan bjöd jag i alla fall klassen på. På förstukvisten står en islykta som är lite rosa-romantisk också.


Det var blandbuketten med tulpaner, som hade gett upp i söndags, som fick bidra till det rosa. Det var för övrigt en oerhört tacksam bukett. Den stod lika fin i över en vecka. Det kallar jag valuta för pengarna.  


Att göra islykta i en sockerkaksform är praktiskt, för då får man ju automatiskt ett hål där man kan ställa ner ljuset. Lyktan kommer väl att hålla ett tag till eftersom termometern håller sig runt eller under nollan. Just nu snöar det igen. Det kan det gott sluta med, för jag vill inte skotta. 



Ha en fortsatt fin Alla Hjärtans Dag!

8 kommentarer:

Anna Vattenkanna sa...

En sån fin lykta du har gjutit! Önskar dig en fin kväll tillbaka.

Kram

Marina sa...

Fin lykta! Liknar den jag gjorde i går men min är slät.
Att eleverna bjuds på hjärtan uppskattas. Sonen blev bjuden av en lärare idag men dottern, på gymnasiet, hon fick inga.

Kram på alla hjärtans dag!

Millan sa...

En fin alla hjärtans dag till dig med!
Undras om jag inte med borde göra mig en islykta, de är ju så fina.
Kram

Fröken Fräken sa...

Ah, smart med sockerkaksformen, för det brukar ju alltid bli ett tjorv med att få till hålet för ljuset. Fast här kanske det har blivit för varmt för att få till det? Hela -5, rena vårvärmen liksom ;-D

Camilla sa...

Fin lykta, ska göra en imorgon om minusgraderna håller i sig! Kram till dig på Alla Hjärtans... /Camilla

Hanna sa...

Ha en fortsatt bra alla hjärtansdag!
Kram
Hanna

Livet på solsidan sa...

Den fina ljuslyktan såg ut att vara fylld med randiga polkagrisar, men sen läste jag att det var tulpaner. Vacker är den vilket som! :)

Hoppas du får en trevlig helg!
Kram Tamara

Livet på Vestergård sa...

Så fin islykta du gjort och så bra att kunna återanvända tulpanerna.
Ha en fin fortsättning på helgen! Kram Kicki

Related Posts with Thumbnails