torsdag 23 februari 2012

Inte prinsesstårta, men våfflor

Våfflor är ett riktigt smarrigt mellanmål, tycker jag. Så igår fick det bli några nygräddade frasvåfflor till eftermiddagsfikat. Det går ju faktiskt ganska snabbt att ordna dessutom. 


Mitt gamla våffeljärn kommer från mormor ursprungligen och fungerar verkligen suveränt.


Idag ska jag fortsätta måla skrivbordet och dessutom börja flytta in böcker i bokhyllan. Äntligen! 


Vid tolv ska jag bänka mig framför tv:n och lyssna på de 42 salutskotten för den nyfödda prinsessan. Jag är så nöjd med att kronprinsessan har den goda smaken att få barn när jag har lov och kan följa bevakningen direkt på tv. Jag har en liten förhoppning om att den lilla prinsessan kommer att få namnet Lovisa, eftersom det är mitt andranamn. Vi får väl se imorgon vid konseljen. 

Ha en fin dag! 

2 kommentarer:

Marina sa...

Ja, Lovisa vore väl inte så dumt. Visst är det härligt med positiva nyheter i vår värld, som en liten nyfödd prinsessa tex.

Hoppas det gått bra med målningen idag och att du hunnit kolla in solen också.

Kram

Livet på solsidan sa...

Åhh, våfflor. Det har jag varit sugen på i flera veckor, men det har ännu inte blivit mer än en tanke. Men supergott är det!

Även om du bara visar en liten bit av bokhyllan så ser man ju att den är hur snygg som helst. Och jag är glad över att du inte ramlade ner för trappan o slog ihjäl dig ;)

Estelle är coolt!

Kram Tamara

Related Posts with Thumbnails