måndag 20 februari 2012

Det kliar i fingrarna

Kan ni gissa vad det här är? Klart ni kan. Jag har i alla fall börjat slipa på detta idag. Det ska stå i övre hallen, inte långt ifrån bokhyllan. Men då kan det ju inte vara brunt, fult och slitet. Några lager vit färg ska förhoppningsvis göra susen. 


För övrigt har jag varit inne i stan för att fylla på färgförrådet. Jag är så grymt sugen på att börja ställa in böcker och annat i hyllan, men jag tvingar mig själv att låta bli. Det är fortfarande några små detaljer som väntar på ytterligare ett lager färg. Men sen så...


I stan var det fullt av sportlovslediga barn. Träffade bland annat mina brorsbarn som skulle på bio och se SeanBanan. Jag är både glad och tacksam över att slippa. Nej, jag for förbi ett växthus istället och bunkrade upp med såjord och perlite. Mycket mer min grej!


6 kommentarer:

Marina sa...

Mm, jag kör också hellre på din grej! Var där i går (om du menar Växthuset). Härligt att strosa bland växter.

Kram

Hem och Harmoni Marie sa...

Åh, kan det vara ett slagbord du har där? I så fall är jag väldigt avis...
:)

Växthuset lät mer som min grej också.
Ha det gott, kram Marie

Fröken Grön sa...

Jag avundas dig både målarprojektet och sportlovet. Själv har jag en helt vanlig semestertjänst, vilket innebär jobb som vanligt den här veckan. På KomVux är det nämligen "business as usual".

Jag är full av beundran att du inte har börjat fylla på bokhyllan för länge sedan. Ska bli kul att få se alla dina projekt när du blir färdig. En lovvecka verkar vara precis det du behöver!

Må så gott och ha det så kul!
/Anna-Karin

Livet på Vestergård sa...

Jag är inne på din linje, väljer nog målning och växtskötsel framför dina brorsbarns program :)
Kram Kicki

Lövkojan sa...

Ser ut som ett bord som ska få bli fint, vad spännande!
Så mycket fint du har på din blogg, återkommer gärna och ser mer av trädgården och rummen :)/Marie-Louise

Jenny sa...

Hej Karin!
Hade valt samma som du, är inte speciellt sugen på att se Sean Bananfilmen;)

Vad fint bordet kommer bli med lite färg, ser fram emot att få se fler bilder sen!

Kraam Jenny

Related Posts with Thumbnails