lördag 17 mars 2012

Vårshopping

Jag for iväg till NovaLund för att införskaffa lite vårkläder idag. Det gick väl hyfsat bra. Jag ville egentligen få tag på ett par lila, gula eller kanske gröna jeans men det gick inte hitta några bra. Det blev däremot ett par röda chinos och några toppar. Vem vet, jag kanske visar dem här på bloggen en vacker dag. 


På vägen hem åkte jag in till Flyinge Plantshop för att köpa lite penséer. Det blev ett helt litet gäng, både minivarianten och vanliga. På de vanliga valde jag helt otippade färger. Jag blev nästan överraskad själv. Jag får visa när de kommit i jorden. 


I färgstarka rabatten tittar det upp allt fler krokusar. Jag kommer inte ihåg om jag satte några lökar i höstas, men det måste jag nästan ha gjort. 


Jag skulle väldigt gärna tillbringa tid i trädgården imorgon, men det kan jag glömma. Min shopping-extravaganza idag har gjort att jag ligger back med att skriva IUP:er (individuella utvecklingsplaner) inför veckans utvecklingssamtal. Men om jag går och lägger mig tidigt nu ikväll, så kan jag komma upp tidigt imorgon och kanske hinna lite trädgårdspyssel i alla fall. Så därför säger jag...


...go´natt!

3 kommentarer:

Trädgården på Höjden... sa...

Så härligt med vårshopping. Färgglada jeans står högt på min lista också men jag håller igen på shoppingen eftersom vi far till N.Y i maj och jag hoppas på lite god shoppinglycka "over there"!!!

Livet som lärare alltså....hoppas du hinner ikapp med utvecklingsplanerna så att du får en dos trädgårds också i helgen.

Hälsar Åsa

Marina sa...

Jag har köpt (eller rättare sagt en arbetskamrat har kört) röda byxor till mig på Vero Moda. Jag ska inviga dem ikväll på kalas. Kul med lite färg nu.

Så fina krokusar du har. I min stora rabatt längs uppfarten har krokusarna ploppat upp som bara den i år. Enstaka överallt känns det som. Har för mig att jag satt botaniska krokusar där och de sprider sig nog tror jag. Kanske det också kan vara underjordiska djur som hjälper till med spridningen?

Önskar dig en trevlig söndag och jag hoppas verkligen att du hinner ut en stund också. Det behöver du kanske för att sen bli extra effektiv igen.

Kram

Millan sa...

Jag hade velat ha de gröna från Gina Tricot men de är väl slutsålda vid det här laget för visst är det ett vårtecken att man börjar använda mer färger igen.

Jag glömde att sätta fler krokusar i jorden igen och har alldeles för få så jag får njuta av alla man får se på bloggarna.

Ha det gott!

Related Posts with Thumbnails