torsdag 29 mars 2012

Pensé-odyssé

De där penséerna som jag köpte på Flyinge har faktiskt varit i jorden ett bra tag nu. Jag har bara inte kommit mig för att fota dem. Häromdagen blev det äntligen av. Lite knepigt eftersom det blåste en del. Men det var i alla fall inte lika blåsigt som det var igår. 


Det blev, precis som jag skrev förut, en ganska ovanlig färg för att vara mig. En sorts lila/cerise och gul som är intensivare från början och sedan blir dovare. Den gula färgen matchar perfekt ihop med de ljusgula som sitter i samma lådor. 



När solen lyser igenom ser det nästan självlysande ut. 


I lådorna sitter de stora varianterna, liksom i smideshjärtana ovanför. I kopparkitteln blev det däremot minivarianten. Där blev det de färger jag brukar välja, det vill säga ljust lila och vitt. 



Minipenséerna sitter i min loppade kittel. 


Nu är det bara en arbetsdag, och ett utvecklingssamtal, kvar innan jag får ett långt, härligt påsklov. Jag hoppas på fint trädgårdsväder, men de har ju lovat kallare och kanske snö! Under lovet ska jag också passa på att läsa ikapp på en massa bloggar som jag inte hunnit eller orkat med på senaste tiden. Det ska bli ett sant nöje!

2 kommentarer:

Marina sa...

Modigt att byta färg sådär!

Nu har vi lov, du och jag i alla fall. Idag slutade en av mina absolut mest värdefulla kollegor jag någonsin jobbat ihop med. Många tårar! Det känns ovisst kring hur det blir nu, resten av terminen.

Ha det så bra!
Kram

Livet på solsidan sa...

Så fina penséer. Och jag gillar verkligen din entrétrapp. De är så mysigt när entrén är under tak så där. Det känns hemtrevligt. Om man nu kan säga det om något som är utomhus?!?!

Hoppas du får ett härligt påsklov!
Kram Tamara

Related Posts with Thumbnails