måndag 2 april 2012

Lagen om alltings...

Tanken i lördags var att jag skulle skriva ett glatt och käckt inlägg om hur skönt det var att ha påsklov och att samtalen var över. När jag tittade ut genom fönstret möttes jag dock av denna syn och då var det plötsligt inte så lätt att vara glad och käck längre. 


Under natten har någon blådåre först rammat och totalkrossat alla tre brevlådorna för mig och mina grannar. Sedan har bilen/jeepen/pickupen fortsatt rakt genom mitt staket och syrénbuskage. Den har mejat ner sex stolpar och drygt 15 meter gunnebostaket. 



Hade idioten kommit någon halvmeter längre åt vänster så hade han suttit rakt i blodboken. Syrénerna har inte jag planterat och det är bara vanliga bonnsyréner, men de var det enda som gav lite insynsskydd mot gatan. Tur i oturen i alla fall att mina hortensior och olvon klarade sig. 


Det känns bara så himla onödigt. Jag är kanske inte superförtjust i staketet men det är i alla fall en tomtmarkering. Jag vill hur som helst inte att stolparna ska ligga som ett plockepinn längs tomtgränsen! Nu blir det en massa extra tjafs med skadeanmälningar, skickande av bilder till försäkringsbolag och uppskattande av återställningskostnad. Jag hade klarat mig alldeles utmärkt utan detta. 


Påsklov är det i alla fall, och jag har skolat om en massa små frösådda perenner. Ett litet gäng, som inte grott, har hamnat i kylskåpet för att väckas till liv om en månad. Förhoppningsvis vaknar de då. Jag själv hade tänkt att inte vakna så sent imorgon, och därför ska jag gå och lägga mig nu. Go´natt! 

9 kommentarer:

Mina Gröna Tankar sa...

Man får verkligen hoppas att den fege blådåren mår ännu sämre och har en rejäl bubbla på bilen!

Anna Vattenkanna sa...

Tråkigt med nermejningen av ditt staket och buskar. Riktigt tråkigt.

Kram

Trädgården på Höjden... sa...

Fy vad tråkigt.
Hoppas du reder ut det så att du kan få njuta av lovet sedan.

Hälsar Åsa

Carolina sa...

Nej, vad tråkigt. Förstår inte vad vissa tänker med...eller dom gör det inte alls. Tänker på er.
Kram Carolina

Nora sa...

Vad trist. Hoppas det löser sig så smidigt det bara kan!

Marina sa...

Men va trist! Man blir ju bara alldeles skogstokig när någon förstör sådär onödigt.
Tyvärr är väl inget annat att göra än att bita ihop, laga och se glad ut (om ett tag i alla fall).
Hoppas hans (för det känns ganska troligt att det var en han) bil blev rejält skadad så det kostar honom en rejäl slant.

Här njuts det av påsklov och idag var det lite skönare än igår. Mindre blåsigt.
Jag har fixat och donat där ute med lite av varje.

Kramar!

Fröken Grön sa...

Men usch, så trist...

Hoppas att ni vet vilken tokdåre det är som har åstadkommit allt det där och att han får punga ut rejält med ersättning för skadan. Tur i oturen att inget levande kom till skada. (Utom syrénerna, då...)

Hoppas du får en lugnare fortsättning på ditt lov!

/Anna-Karin

Hem och Harmoni Marie sa...

Usch, va trist! Men tur ändå att det gick hyfsat bra, hade ju inte varit så kul om någon person blivit skadad. Tänk om någon promenerat där precis..usch.

Hoppas det löser sig med allt och att du får planterat något nytt fint som tomtmarkering.

Ha en fin påsk! Kram Marie

Livet på solsidan sa...

Vilken dåre! Man blir så j-a förbannad när sånt händer. Mycket jobb blir det också. Grrr...

Nu kan lovet bara bli bättre hörru ;)

Påskkram!

Related Posts with Thumbnails