torsdag 5 april 2012

Skärtorsdag

Min brorsdotter gillar att shoppa, och fick därför en dags shopping av mig i julklapp. Igår passade det bra att "lösa in" presenten och det blev en heldag för mig i både NovaLund och Burlövs center. Alla affärer med kläder, smycken och smink fick minst ett besök. Jag tror att den unga damen var nöjd efter dagens slut. 



Att shoppa växter är nog den sortens shopping som jag gillar allra mest. Den här söt-söta murgröneviolen köpte jag till exempel på Flyinge Plantshop. 


Den är extra söt när solen lyser igenom kronbladen. Tyvärr gör solen också att man ser de extremt smutsiga fönstren. De tvättades inte under städdagen i förrgår. Det får bli när vädret blivit lite varmare.

 

Ha en riktigt fin Skärtorsdag! 

3 kommentarer:

Trädgården på Höjden... sa...

Vilken fin present. Förstår att brorsdottern var nöjd.

Glad påsk!

Hälsar Åsa

Marina sa...

Kan absolut tänka mig att brorsdottern var nöjd efter en sådan dag.

Murgröneviolen gillar jag också, väldigt mycket. Jag har en som står i Lugnet nu.

Vi borde försöka få till en träff snart tycker jag.

Kram

Livet på solsidan sa...

Vilken toppenfaster jag har! Så tänker hon nog, din brorsdotter :)

Håller med dig, att shoppa växter är roligast! Igår var jag på både Växthuset och Solhaga men shoppade inte en enda växt. Har nog aldrig hänt tidigare, men jag var där bara för att kolla in priser och utbud på häckplantor. Solhagas plantor verkade "piggast"...

Väldigt söt murgröneviol du har i fönstret!

Önskar dig en GLAD PÅSK!
Kram Tamara

Related Posts with Thumbnails