onsdag 4 april 2012

Påskat och klart

När man tittade ut genom fönstret idag kunde man luras att tro att det var skönt vårväder ute. Det var det inte. Därför stannande jag inne och städade. Riktigt storstädade. Ni vet så där, nu-ska-jag-till-och-med-rensa-avloppet-städade. Då kändes det lite extra bra att "påska till det" inne sedan. 


De här små kompisarna får komma fram varje påsk. De har ganska många år på nacken och är faktiskt påskägg också. Den lilla kycklingens näbb har blivit hårt åtgången, men den är fortfarande mjuk och ullig i pälsen. Konstigt på sätt och vis, en kyckling med päls. 


Jag var ute en sväng och klippte lite ris. Höll nästan på att förfrysa händerna på kuppen. Det blev vanligt björkris och så fick några kvistar från den massakrerade syrenen komma in. Den kan ju få förgylla tillvaron lite inomhus, nu när den inte kommer att få blomma ute på försommaren. 



2 kommentarer:

Anna Vattenkanna sa...

Men så söta påskkycklingar! Roligt att de hängt med så länge...

Kram

Marina sa...

Fint påskpynt! Jag hade något liknande den där pälsiga när jag var liten.

Vi hade faktiskt ok temperatur i går. Så pass att det gick att vara ute på rätt sida av huset i alla fall. Jag klädde inte av mig direkt men en hel del blev gjort. Idag blåser det kalla vindar igen så jag ska passa på att uträtta ärende. Köpa jord, köpa lax...

Ha en bra dag!
Kram

Related Posts with Thumbnails