söndag 18 mars 2012

När det flyter på

Skrivandet av IUP:erna gick oförskämt bra, och jag har faktiskt hunnit med att softa lite framför säsongens sista Vinterstudion. Det var ju inte fy skam att få se André Myhrer vinna slalomcupen. 


Sedan skulle jag gå ut till soptunnan och då "råkade" jag kratta ut ett gäng mullvadshögar, kratta bort alla löv i vita rabatten och samla ihop björkgrenar på vägen. Det var ganska varmt om än grått ute. Jag hade gärna stannat ute ett tag till. 


Dessa blå (egentligen lila) skönheterna kan jag kasta ett öga på när jag sitter vid datorn. Köpte dem på Flyinge igår. Då var de helt knoppiga men i värmen inne har de redan slagit ut. 


Bara två arbetsveckor kvar, sedan är det påsklov för min del. Två ganska långa veckor, men ändå...

4 kommentarer:

Ninne sa...

Så läckra Vår Irisarna är. Var minnsann ute o hittade EN i rabatten som blomma. Undrar om jag påtat bort övriga? blir så ibland när man vill ha för mycket o glömmer var man har satt allt.
Kram Ninne

Livet på solsidan sa...

Flyinge plantskola har jag aldrig varit på. Kanske ett utflyktstips en lördag? Gillar dina små skönheter du köpte där.

Och inköpet av röda chinos låter spännande. Så klart vill vi se dig mannekänga i dem här :)

Herregud. Ett lov till! Tycker inte du gör annat än "lovar dig"... ;)

Hoppas du får en fortsatt bra vecka. Kram!

Fröken Grön sa...

Inser när jag ser din header att jag inte har kommenterat din nya bokhylla: Säger bara JÄKLAR, så bra den blev! Avund är förvisso en dödssynd, men jag får nog erkänna mig besegrad...

Flyinge plantskola är okänd mark för mig, men sambon jobbar i kommunen och har införskaffat ett och annat där. Kanske läge för en egen tur dit någon helg framöver.

Må så gott i ditt nya fina bibliotek!
/Anna-Karin

Marina sa...

Fina irisar men lite väl kortlivade är de tycker jag.

Ler åt din tur till soptunnan. Så blir det lätt, "jag ska bara".
Det är härligt när det händer tycker jag för jag känner ofta lycka just då.

Japp, nu kör vi i två veckor till sen hoppas vi på fint trädgårdsväder under lovet.

Kram

Related Posts with Thumbnails