fredag 3 augusti 2012

Fin dag, fint besök, fina presenter

Igår kändes som en lång, men väldigt trevlig dag. Jag hade besök av vänner från Stockholm som är nere och semestrar på Österlen. Alltid roligt att träffa gamla kompisar från förr. 


På eftermiddagen kom mamma och pappa förbi. De hade med sig jättefina namnsdagspresenter. Ett glasfat med kupa, ljus och en somrig tändsticksask. 

Under glaskupan låg smarriga kolor och fugdar. 
 

Luktärtorna kommer från mammas och pappas trädgård. 


Av Stockholmsvännerna fick jag en spännande orkidée. Det är en vanilj-orkidée som tydligen ska kunna få riktiga vaniljstänger efter den blommat. Vi får väl se hur det går. 


Ett till silver blev det ju också till skåningen Håkan Dalby. Idag håller jag tummarna extra hårt för Lassi Karonen och Therese Alshammar i semin. 

5 kommentarer:

Hem och Harmoni Marie sa...

Grattis i efterskott! Finfina presenter ;)
Här tittar vi också på OS... Lite besviken men men...

Ha det fint!
Kram Marie

Hanna sa...

fina presenter.
Ha en fin kväll!
Kram
Hanna

Nyanser av vitt sa...

Vilka trevliga presenter Karin. Grattis på namnsdagen också :O)
Kram Agneta

Fröken Grön sa...

Grattis på namnsdagen i efterskott, får jag väl säga. Så där uppvaktad blev minsann inte jag, hmmm... (Men så heter jag ju bara Karin till 50%, hihi!)

Här har du en OS-nörd till. TV:n står på från det att vi kommer hem tills vi går och lägger oss, och på jobbet har jag radion på hela dagarna. Egentligen ingen speciell idrott jag gillar, mer helhetskänslan som jag gillar. Lite högtidligt med OS ändå!

Önskar dig en riktigt fin helg!
/Anna-Karin

Livet på solsidan sa...

Finfin dag för dig igår! Ett grattis i efterskott önskar jag dig.

Och ännu en medalj fick vi precis. Lisa Nordén knep silvret i damernas triathlon. Kunde lika gärna blivit ett guld. Attans nära var det ju!

Om vi båda håller tummarna för Tessan idag ska det nog gå vägen :)

Kram Tamara

Related Posts with Thumbnails